Sähköpostilasku

Kuinka aktivoit sähköpostilaskun?

Valitse sähköpostilasku ja vastaanota jatkossa kaikki laskusi kätevästi sähköpostiisi. Voit ottaa sähköpostilaskun käyttöösi ilmoittamalla siitä asiakaspalveluumme joko puhelimitse tai sähköpostilla. Voit tehdä aktivointipyynnön myös käyttämällä oheista aktivointilomaketta. Sähköpostilaskun aktivoiminen on sinulle täysin ilmaista. Jos sinulla on jo e-lasku käytössäsi, tällöin sähköpostilaskun aktivointia ei tarvitse tehdä.

Pyydämme erityistä tarkkaavaisuutta siitä, että sähköpostiosoite on aina ajan tasalla ja se on kirjoitettu oikein. Mikäli vaihdat sähköpostiosoitettasi jossain vaiheessa, muistathan ilmoittaa siitä myös meille. Näin saat aina laskut oikeaan sähköpostiosoitteeseen.

Siirry e-laskuun - Savon Voima

E-lasku

Valitse paperiton ja nykyaikainen tapa maksaa laskuja.

Lue lisää e-laskusta

Sähkölaskun tulkinta

1. Asiakkaan tiedot

Laskun yläosasta löytyvät asiakkaan laskutusosoite, laskun numero, asiakasnumero, mittarinnumero, käyttöpaikan tunnusnumero ja sijaintitiedot sekä sopimustunnus. PriWatti-palveluun rekisteröitymiseen tarvitset asiakasnumeron ja käyttöpaikkanumeron, jotka löytyvät laskultasi asiakastiedoista. HUOM! Kirjoita numerot ilman välilyöntejä. Jos omistat useita käyttöpaikkoja, syötä vain yksi käyttöpaikkanumeroista.

Sähkölaskun yläosa

 

2. Energian kulutusta koskevat tiedot ja muut laskutuksen perusteet

Laskun keskiosasta löytyy mitattu kulutusjakso, johon laskutus perustuu, sekä asiakkaan: A. sähkösopimuksen mukainen tuote (esimerkissä TakuuVoima) ja B. siirtotuote (esimerkissä Yleissähkö, mikäli käyttöpaikka sijaitsee Savon Voima Verkko Oy:n jakelualuella) sekä molempien kulutuksesta mitatut summat. Määräaikaisen sähkösopimuksen voimassaoloaika ja seuraavan laskun arvioitu eräpäivä löytyvät laskun keskiosasta.

Sähkölaskun kulutusosa

 

3. Laskun tilisiirto-osa

Sähkölaskun tilisiirto-osa

Kaukolämpölaskun tulkinta

1. Asiakkaan tiedot

Laskun yläosasta löytyvät asiakkaan laskutusosoite, laskunumero, asiakasnumero, mittarinnumero, käyttöpaikan tunnusnumero ja sijaintitiedot sekä sopimustunnus.
PriWatti-palveluun rekisteröitymiseen tarvitset asiakasnumeron ja käyttöpaikkanumeron, jotka löytyvät laskultasi asiakastiedoista. HUOM! Kirjoita numerot ilman välilyöntejä. Jos omistat useita käyttöpaikkoja, syötä vain yksi käyttöpaikkanumeroista.

Lämpölaskun yläosa

 

2. Lämpöenergian kulutusta koskevat tiedot ja muut laskutuksen perusteet

Laskun keskiosasta löytyy tuote ja mitattu kulutusjakso (A), johon laskutus perustuu. Tämän laskun eräpäivän ja viitenumeron lisäksi seuraavan laskun arvioitu eräpäivä löytyy laskun keskiosasta (B).

Lämpölaskun alaosa

 

3. Laskun tilisiirto-osa

Lämpölaskun tilisiirto-osa

Laskutusrytmi

Vuosittainen laskujen lukumäärä määräytyy sähkönkulutusarvion mukaisesti. Jos kulutat sähköä yli 1 000 kWh/v saat sähkölaskun kuukausittain ja jos sähkönkulutuksesi on alle 1 000 kWh/v laskutamme kolmen kuukauden välein.

Halutessasi voit valita mittausperusteisen tasaerälaskutuksen sähkölaskullesi. Tällöin koko vuoden sähkökulutusennuste jaetaan tasaisiksi laskutuseriksi, josta veloitamme palveluhinnaston mukaisen palvelumaksun.

Kaukolämpö laskutetaan  kerran kuukaudessa kulutuksen mukaisesti.

e-lasku, sähköpostilasku ja paperilasku

e-lasku (sähköinen verkkolasku) on nykyaikainen tapa maksaa laskuja. Verkkolaskusopimus tehdään omassa verkkopankissa, jolloin saat näköislaskun suoraan verkkopankkiisi. Sopimuksentekemiseen tarvitset vain sähkölaskulta löytyvän viitenumeron. Maksaminen on vaivatonta, koska laskun loppusumma, saajan tilinumero ja laskun viitenumero ovat valmiina, eikä sinun tarvitse naputella niitä erikseen.

Sähköpostilasku on paperiton lasku, jonka saat omaan sähköpostiosoitteeseesi sähköpostin liitteenä. Laskun pdf-version voit tallentaa omalle koneellesi tai omiin arkistoihisi.

Kaikki laskusi löydät myös PriWatti-palvelustamme. Jos käytössäsi on sähköpostilasku, muistathan ilmoittaa asiakaspalveluumme mikäli käyttämäsi sähköpostiosoite muuttuu.

Perinteisen paperilaskun saat halutessasi postitse ilmoittamaasi laskutusosoitteeseen.

Maksuaika ja perintä

Laskun maksuaika on pääsääntöisesti 14 vuorokautta laskun päivämäärästä. Mikäli haluat lisätietoja maksun eräpäivän siirtämisestä, ole yhteydessä Intrum Justitia Oy:n asiakaspalveluun.

Jos jo erääntynyt laskusi on vielä maksamatta, se siirtyy perintään. Perinnän maksumuistutuksesta alkaen hoitaa puolestamme Intrum Justitia Oy. 

Maksuja koskevat yhteydenotot: Intrum Justitia Oy, p. 09 229 117 98 tai maksuvalvonta@intrum.com.

Hyvityslasku

Hyvityslaskut käsittelemme laskun eräpäivään mennessä. Hyvitettävä summa siirretään seuraavalle laskulle tai mikäli se ylittää 1000 €, palautetaan ilmoittamallesi tilille. Jos sopimuksesi on päättynyt ja meillä ei ole käytössä tilinnumeroasi, palautamme hyvityksen Danske Bankin kautta.

Savon Voima Oyj

PL 1024
(Kapteeninväylä 5)
70901 Toivala
asiakaspalvelu
017 224 400
vaihde 017 223 111

Maksuttomat 24H vikapalvelunumerot:
Sähköviat:
0800 307 400
Kaukolämpöviat:
0800 307 800

Scroll to top