Asiakas: Posti Kiinteistöt

”Savon Voimalla on sellaista näkemystä ja ammattitaitoa, jota energiayhtiöltä odotan.”

Jarkko Ämtön asiakaskokemus - Savon Voima

Posti Goupin tytäryhtiö Posti Kiinteistöt ylläpitää ja hallinnoi postiliiketoiminnan käyttämiä tiloja. Yhteensä eri kohteita on noin 540 tasaisesti ympäri Suomen. Energiayhtiö Savon Voima toimittaa sähköt kohteista noin 300:aan. Lisäksi he tarjoavat Posti Kiinteistöille salkunhoitopalvelun sekä verkkolaskujen läpilaskutuspalvelun.

Posti Kiinteistöt kilpailutti energiatoimittajat vuonna 2016. Savon Voima erottui joukosta kustannustehokkaan salkunhoitopalvelun ja erityisesti verkkolaskujen läpilaskutuspalvelun avulla. Salkunhoitopalvelulla saadaan ennustettavuutta sähkön hintaan ja läpilaskutuspalvelun avulla sähkönsiirtolaskuja ei laskuteta yksitellen, vaan yhdellä kertaa myöhemmin.

– Se on meille äärimmäisen tärkeää, koska työmäärä pienenee. Muilla yhtiöillä ei ollut tarjolla vastaavaa palvelua. Savon Voimalta saimme koko tarvitsemamme paketin. Myös energiakustannukset saatiin kilpailutuksen jälkeen hieman pienemmäksi, Posti Kiinteistöjen toimitusjohtaja Jarkko Ämtö kertoo.

Ennustettavuutta sähkön hintakehitykseen

Ämtön kokemukset Savon Voimasta ovat olleet hyvin positiivisia. Posti Kiinteistöillä on oma energiatyöryhmä, joka kokoontuu 3–4 kertaa vuodessa. Savon Voima osallistuu tapaamisiin ja tuo mukaan tietämystä esimerkiksi sähkön tulevasta hintakehityksestä.

– Saamme ennustettavuutta sähkökulujen budjetointiin. Emme ole energia-alan ammattilaisia, vaan kompetenssin pitää tulla energiayhtiön puolelta. Sähkön toimittajalla pitää olla näkemystä energiamarkkinoiden suunnasta, jotta osamme tehdä päätöksiä hintakiinnitysten suhteen, hän toteaa.

Suositukset myös muille

Merkittävin hyöty yhteistyössä on Ämtön mukaan ollut verkkolaskujen läpilaskutuspalvelu. Positiivisten kokemustensa myötä hän suosittelisi Savon Voiman palveluja myös muille yrityksille.

– Erityisesti siinä tapauksessa, jos yrityksellä on useita toimipisteitä. Sähkön hinnassa eri toimittajien välillä tuskin on isoja eroja, vaan ratkaiseva kilpailutekijä löytyy Savon Voiman palvelupuolelta, Ämtö toteaa.

– Savon Voima on proaktiivinen toimija, ja heillä on sellaista näkemystä sekä ammattitaitoa, jota energiayhtiöltä odotan, hän sanoo lopuksi.

Savon Voima Oyj

PL 1024
(Kapteeninväylä 5)
70901 Toivala
asiakaspalvelu
017 224 400
vaihde 017 223 111

Maksuttomat 24H vikapalvelunumerot:
Sähköviat:
0800 307 400
Kaukolämpöviat:
0800 307 800

Scroll to top