Postilakko voi viivästyttää paperilaskujen perilletuloa

Julkaistu 08.11.2019 - Kategoriassa Tiedote

Postilakko voi vaikuttaa kirjepostitse lähetettävien sähkö- ja kaukolämpölaskujen perillemenoon. Mikäli näin käy, lakon vuoksi postinjakelun kautta lähetettyjen laskujen myöhästyneistä maksuista ei veloiteta myöhästymismaksuja.

Laskunmaksussa tarvittavat tiedot löydät Väppi-palvelustamme. Siellä on laskuarkistosi ja näköisversiot kaikista laskuista. Jos et vielä ole rekisteröitynyt palveluun, tee se nyt. Rekisteröitymisessä henkilöllisyytesi todetaan pankkien tunnistautumisen tai mobiilivarmenteen avulla. Lisäksi tarvitset asiakasnumerosi, jonka löydät joltain aiemmin lähettämältämme laskulta. 
Väppiin pääset kirjautumaan tai rekisteröitymään tästä.

Helpoin ja ympäristöystävällisin tapa laskujen maksamiseen on kuitenkin siirtyminen e-laskuun.  E-lasku liikkuu sähköisesti meiltä verkkopankkiisi ja halutessasi voit määrittää sille vielä automaattisen hyväksynnän asettamaasi euromäärää pienemmille laskuille. Tällöin nämä laskut veloitetaan tililtäsi aina eräpäivänä.

Kun käyt Väpissä katsomassa uusinta laskuasi, kopioi siltä viitenumero ja siirry omaan verkkopankkiisi tekemään e-laskusopimus.

Toinen laskutustapamme, johon kirjepostin ongelmat eivät vaikuta, on sähköpostilasku. Sen voit ottaa käyttöösi olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@savonvoima.fi tai vaikkapa nettisivujemme chat-palvelun kautta.

 

Savon Voima Oyj

PL 1024
(Kapteeninväylä 5)
70901 Toivala

Asiakaspalvelu
017 224 400

Maksuttomat 24H- vikapalvelunumerot:

Sähköviat
0800 307 400

Kaukolämpöviat
0800 307 800

Vaihde 017 223 111

Scroll to top